Українською
English
Français
Español
हिन्दी
اللغة العربية
Акушерство й гінекологія для іноземних студентів

Акушерство й гінекологія для іноземних студентів

Упродовж трьох років навчання в університеті іноземні студенти, нарівні з вітчизняними, наполегливо вивчають одну із  найскладніших  дисциплін, яка вимагає до себе системного наполегливого ставлення – акушерство і гінекологію. Зараз це формат змішаного навчання, частина здобувачів перебувають за межами університету, інші мешкають в Запоріжжі, на території Студентського містечка. Це старшокурсники, більшість з них  добре усвідомлюють, як важливо дотримуватися вимог закладу вищої освіти щодо відвідування лекцій, практичних занять. Тому на зв’язок з кафедрою акушерства і гінекології ЗДМУ виходять  майже стовідсотково.

Про те, як організовано навчальний процес, розповідає завідувач кафедри, доктор медичних наук, професор Юрій Якович Круть: «Робоча навчальна програма  ні тематикою, ні кількістю навчальних годин не відрізняється від тієї, за якою працюють  вітчизняні студенти університету. На четвертому курсі  вивчають  гінекологію - модуль перший, на п’ятому – два модулі  з акушерства: фізіологічне й патологічне акушерство, на шостому – повний курс акушерства й гінекології.

Зараз в розпалі осінній семестр, серед здобувачів освіти англомовні студенти й такі, що вивчали українську чи іще раніше -  російську на підготовчому відділенні університету. Викладачі кафедри створюють найбільш сприятливі умови, щоб іноземні студенти якомога якісніше засвоювали матеріал. Так, доценти  Наталія Гайдай, Михайло Павлюченко,  Ірина Амро, асистент Оксана Богомолова прочитали дистанційно 15 лекцій для англомовних студентів. Кожному викладачу  притаманне  бездоганне володіння англійською мовою, немає жодних проблем зі спілкуванням із студентами».

Професор Юрій Круть, доценти - Володимир Сюсюка, Володимир Пучков,  Ольга Слинько, інші науковці протягом осіннього семестру дистанційно прочитали  десять  лекцій  для  російськомовних іноземних студентів на 4 та 5 курсах.

У дистанційному форматі на платформі Teams проходять і  практичні заняття.  На четвертому курсі  навчається 12 груп англомовних студентів, на п’ятому – 18 груп, на шостому поки що три, але в наступному семестрі їх буде 12. Тобто, на кожному курсі викладачі працюють з 12 - 15 групами англомовних студентів. Всі уже адаптувалися працювати on-line, адже навчання  в такому форматі відбувається досить тривалий час. Викладачів радує майже стовідсоткове відвідування студентами лекцій, загалом сумлінне ставлення до виконання практичних завдань.

Студенти добре відгукуються про формат подання матеріалу, зокрема, дякують, що на сайті кафедри, на електронних ресурсах  вони можуть за потреби додатково переглянути лекції, що є в запису, зосередитись на інформації, яка знадобиться їм у підготовці до практичних завдань.

За словами Юрія Яковича, окрім лекційного вмісту, співробітники кафедри підготували для іноземних студентів збірники тестових завдань, взявши за основу контент з бази Центру тестування МОЗ України, завдань з попередніх випробувань «КРОК-2.Загальна лікарська підготовка» та власне створеного кафедрою банку тестових завдань. Студенти також послуговуються численними методичними розробками, навчальними посібниками англійською мовою, що є їхнім дороговказом у процесі підготовки до практичних занять.

Досить потужною є навчальна база кафедри. Під час занять викладачі широко практикують демонстрування навчальних презентацій, відеофільмів з показом маніпуляцій, обстеження вагітних, інших обов’язкових практик лікаря цього профілю. Кожна тема містить окрему базу такої наочності.

«Студентам пропонується продемонструвати, як засвоїли матеріал, відповідно викладач оцінює продуктивність роботи кожного, - зазначає завідувач кафедри. -  По завершенні чотиригодинного заняття студенти отримують тестові завдання, виконують їх, відправляють на перевірку. Відтак спільна робота на платформі Teams триває у площині розгляду помилок, коли вся група на конкретних прикладах бачить, які питання з теми потрібно допрацювати. Це також є хорошим складником засвоєння матеріалу. А загальна оцінка складається з підсумку усних, тестових результатів та участі у відеоконференції з розгляду засвоєного, викладач виставляє її в паперовому та електронному журналах. Такі тренінги, особливо з вправ над тестовими КРОКівськими завданнями, є особливо важливими для шестикурсників, у яких попереду ліцензійні іспити.

Увесь наш спільний навчальний процес побудовано так, що кожен студент може в будь-який час всіма доступними засобами комунікації звернутися до викладача, вирішити незрозумілі для нього питання, проконсультуватися в режимі реального часу. Безумовно, ми відчуваємо брак присутності студентів на клінічних базах, у гінекологічних та пологових відділеннях, де зазвичай проводили з ними практичні заняття, демонструючи біля ліжка хворого кожну маніпуляцію. Реальних пацієнтів, історій їхніх хвороб не замінить найкраще організоване дистанційне навчання. Але, така змішана форма, яку взяв на озброєння наш університет, є найкращим варіантом в обставинах, які вимушено склалися. Фактично, коли вмикаємо Teams, відчуваємо і бачимо студентів на відстані руки. І коли закінчиться карантин, легко перейдемо з ними у формат живого спілкування і приведемо в лікарняні палати». 


 

18.11.2020

Україна, 69035, м. Запоріжжя, проспект Маяковського, 26
Тел: (061)224-64-69, факс: (061)233-60-07, zsmu@zsmu.zp.ua
Відправити E-mail

Увага! Єдиним офіційним сайтом ЗДМУ є zsmu.edu.ua. За інформацію, надану від імені ЗДМУ на інших сайтах, університет відповідальності не несе.

Мапа сайту
| en | fr | es | hi | ar
Created by DIAMIR