Українською
English
Français
Español
हिन्दी
اللغة العربية
Практичні навички для лікарів – інтернів

Практичні навички для лікарів – інтернів

Лікарі–інтерни ЗДМУ інтенсивно опановують практичні навички, використовуючи потужне оснащення тренінгових центрів. Карантин не став на заваді, заняття відбуваються наживо, у невеликих групах, із суворим дотриманням протиепідемічних норм.

У стоматологічному тренінговому центрі ЗДМУ інтерни-стоматологи першого року навчання під керівництвом завідувача кафедри  терапевтичної, ортопедичної та дитячої стоматології, доктора медичних наук, професора Олександра Возного опановують практичні навички. У них триває очно – заочний етап навчання. Загалом такий вишкіл за графіком пройде 40 інтернів упродовж тривалого часу, адже працюють, відповідно до карантинних вимог, групами по п’ять осіб, двічі на тиждень. Заняття практично індивідуальні.

«Наша кафедра підтримала ініціативу ректорату університету стосовно такого проєкту, - розповів професор, - по-перше, у такий спосіб інтерни набудуть таких необхідних їм у практичній роботі навичок, бо мине небагато часу, і вони стануть до самостійної роботи. А також важливо те, що вони почуватимуться в університетському середовищі.

На цьому занятті ми з інтернами відпрацьовуємо технологію накладання кофердаму. Це ізоляція робочого поля, тобто, місця втручання (один чи більше зубів) від решти рота. Головною функцією кофердаму є запобігти потраплянню вологи на місце втручання, пломбу тощо, а також це засіб безпеки пацієнта, коли лікар працює з  інструментами  та матеріалами.

Другою практичною навичкою заняття є дослідження моделі в палалелометрі при виготовленні бюгельних протезів. Це методика повинна бути на озброєнні кожного лікаря, коли він лікуватиме хворого із пародонтитом. Таких пацієнтів дуже багато, зараз патологія поширена, як свідчить дослідження, вона є чи не у кожної людини після 40 років».

Як розповів Олександр Вікторович, успішно пройшло і попереднє заняття, на якому розглядали  герметизування фісури, це одна з технологій профілактики карієсу у дітей.  Стоматолог заповнює фісури спеціальним герметизуючим матеріалом, що убезпечує зуби з дитинства від карієсу. Професор також демонстрував молодим колегам методику  накладання лицьової дуги. Такі маніпуляції дозволяють визначити положення верхньої щелепи стосовно кісток черепа, щоб імітувати ці рухи  на спеціальному апараті й  повторити, -  це допоможе  досягти високої  якості створюваних  ортопедичних конструкцій.

Заняття в стоматологічному центрі  побудовані таким чином, що  спершу інтернам пропонується  теоретичний матеріал, тоді  демонструється відео з показом  проведення відповідних  навичок, відтак вони самі практикують  на фантомах.

«На кафедрі з початку карантину створили більше десятка  відео з темами практичних навичок, якими мають володіти наші інтерни. До завершення проходження інтернатури вони неодмінно опанують всю навчальну  програму як теоретично, так і практично, -  переконаний  професор Олександр Возний. -  Окрім того, планується організувати у міжкафедральному тренінговому центрі  відпрацювання  навичок із першої  медичної допомоги при невідкладних станах – серцево-легеневу реанімацію». 

Із жовтня у міжкафедральному тренінговому центрі відпрацьовують  практичні навички лікарі-інтерни першого року навчання  усіх спеціалізацій. У групах – майбутні травматологи, педіатри, акушери-гінекологи, лікарі загальної практики сімейної медицини та інших напрямів,  за графіком у класах центру перебуває не більше десяти осіб. Кожна група проходить тренінг по два дні.

Як це відбувається конкретно, розповідає керівник центру Катерина Борисова:

«Заняття першого дня починаються з роботи зі стандартизованим  віртуальним пацієнтом. Кожен сідає за комп’ютер, виконує завдання, далі триває аналіз,  розгляд помилок. Береться до уваги, чи повністю обстежили хворого, яким був алгоритм надання йому допомоги.
Наступним етапом є тренування з базової серцево–легеневої реанімації, якою має досконало володіти кожен лікар, незалежно від спеціалізації. Кожен учасник тренінгу виконує спершу  стандартні завдання з простим манекеном, відтак – на складнішому з  оцінкою глибини і частоти виконаних  досліджень. Іще сюди входять  завдання, пов’язані  з коронавірусною інфекцією.

На третьому етапі лікарям–інтернам пропонується взяти участь у  міні–сценарії з базової серцево–легеневої реанімації з використанням дефібрилятора, який може стояти у будь–якому торгівельному центрі.  Вони працюють з цим апаратом  в реальній ситуації.

Другого дня учасники мають продемонструвати  практичні навички з профільної спеціалізації. Тут завдання ставить кафедра, її працівники й працюють з групами. Якщо це педіатрія, наприклад, майбутній лікар має  провести повний огляд дитини, аускультацію, зробити  електрокардіографічне обстеження,  інтерпретацію результатів, тощо. Неонатологи так само  працюють з немовлятами, анестезіологи  проводять  розширену реанімацію з інтубацією, використанням дефібрилятора. Важливим є вміння використовувати  апарат ШВЛ, він у нас в центрі є, тож є нагода навчитися  правильно подавати хворому кисень, що особливо актуально на даному етапі долання коронавірусу.
Заняття з  базової серцево-легеневої реанімації  проводять  фахівці кафедри анестезіології  та інтенсивної терапії  ЗДМУ, де завідувачем доктор медичних наук Сергій Воротинцев».

Слід зазначити, що лікарі–інтерни дуже серйозно ставляться до опанування практичними навичками, по-перше, вони знадобляться їм в успішному завершенні професійної підготовки, а також  в подальшій самостійній  роботі.

Цей проєкт складає честь  університету, який, попри карантинні виклики, професійно продовжує готувати висококваліфікованих фахівців медичної галузі, повноцінно наживо використовуючи унікальне оснащення тренінгових центрів.

 

 

13.11.2020

Україна, 69035, м. Запоріжжя, проспект Маяковського, 26
Тел: (061)224-64-69, факс: (061)233-60-07, zsmu@zsmu.zp.ua
Відправити E-mail

Увага! Єдиним офіційним сайтом ЗДМУ є zsmu.edu.ua. За інформацію, надану від імені ЗДМУ на інших сайтах, університет відповідальності не несе.

Мапа сайту
| en | fr | es | hi | ar
Created by DIAMIR