Українською
English
Français
Español
हिन्दी
اللغة العربية
Додаймо яскравих барв в палітру сесійних буднів!

Додаймо яскравих барв в палітру сесійних буднів!

Добігла завершення літня сесія у студентів перехідних курсів ЗДМУ. Кожні курси складали її в різні періоди. Ті, хто завершив весняний семестр 29 травня, а це 1-3 курси та 4-5 зі скороченим терміном навчання, справилися раніше. Інші розпочали 15 червня і цими днями  успішно поставили крапку.

Коментує перебіг сесії і її підсумки проректор з науково – педагогічної та навчальної роботи ЗДМУ, кандидат біологічних наук, доцент Світлана Моргунцова.

«Передусім пропоную зосередитися на деяких цифрах і фактах, -  зазначила Світлана Андріївна. -   Всього у літній сесії в перехідних курсах взяли участь 32 кафедри, тобто, 50 відсотків кафедр проводять контроль підсумкової успішності з усіх спеціальностей. Упродовж сесії відбулося 153 іспити з 94 дисциплін, -  всі на платформі Teams. Відбулося 10846 комп’ютерних підключень студентами денної форми навчання до мережі університету.  Слід зазначити, що і студенти заочної форми навчання також аналогічно у весняному семестрі послуговувались комп’ютерними технологіями, - за розкладом   традиційно прослухали аудиторні заняття і також успішно складали заліки й екзамени.

Гадаю, цифри вражають. Вони іще раз промовисто свідчать про високий професійний рівень професорсько – викладацького складу нашого університету, здатність мобілізовуватися в складних умовах і відмінно вирішувати основну функцію – якісно надавати освітні послуги студентам.

Поточна сесія була організована, як і попередній термін навчання, за допомогою комп’ютерних технологій, на платформі Teams. Двічі відбулися засідання ректорату, де йшлося про допуск студентів до екзаменів. Традиційно ситуацію аналізували декани факультетів, відзначаючи прикметну тенденцію: студентів, яких не допустили до складання іспитів, було значно менше, ніж в попередні періоди. Загалом студенти добросовісно поставилися до навчання, всі сумлінно включилися в дистанційну роботу і практично не було осіб зі значною академічною заборгованістю, тобто, які б не слухали лекцій чи не працювали з практичними. Не виникало й  технічних складнощів у жодного студента.  Траплялися випадки, коли студенти мали заборгованість через хворобу, й такі, що працювали, але якісь види робіт опанували не на достатньому рівні. Вони стоять на моніторингу, і хоча до сесії основного періоду не допущені, але, після ліквідації академічної заборгованості за додатковим  розкладом, вони приступають до складання сесії.

Для забезпечення всіх видів контролю навчального процесу на всіх кафедрах наказом ректора були затверджені модератори. Це нова категорія спеціалістів, народжена новими обставинами. Тих, хто брали участь в організації навчального процесу і формах контролю на кафедрах -  126. Іще вісім таких спеціалістів  – на кафедрі медичної та фармацевтичної інформатики і новітніх технологій. Окрема група модераторів працювала  від деканатів,  що брали участь у випускній  Атестації. Загалом в університеті наказом ректора призначено 158 модераторів різних категорій. Це спеціалісти високого вишколу, з ними і кафедра професора Олексія Рижова,  й деканати провели ряд нарад, навчань, семінарів, тренінгів, ми можемо пишатися, що маємо такий потенціал фахівців.  

Хочу зазначити, що всі кафедри без винятку успішно справилися з дистанційною формою навчання.  На додипломному й післядипломному етапі. У складний фізично й морально період карантину не піддалися паніці, спокійно мобілізувалися на продуктивну роботу. Звичайно, істотно зросло навантаження й на викладачів, й на студентів, але всі  справилися на високому рівні. Є привід для задоволення й високої оцінки.

Іще така приємна ознака: упродовж  весняного семестру ми відкрили по новому багатьох лекторів, викладачів.  Комп’ютерні технології дозволили побачити нові грані педагогічної  майстерності колег. Ми спостерігали, як в нових умовах проявляється уміння лекторів надзвичайно якісно, блискуче будувати свої публічні виступи перед студентською аудиторією на відстані,  проводити  практичні заняття. Було багато знахідок, цікавинок, креативу. І студенти це відчували й схвалювали, нагороджували викладачів масою позитивних відгуків.

 Зараз кафедри, звітуючи за семестр і навчальний рік, відзначають серед досягнень методичні новації, які будуть використовуватися і в майбутньому. На цій підставі набагато легше уявити, як сформувати банк лекцій на прийдешнє. Хоча він у нас на електронних ресурсах існує досить потужний,  проте плануємо  записати на високому професійному рівні ряд відео-лекцій у новому форматі. Для цього вже  розроблено нормативно – правову базу, у майбутньому лектори готові до створення такого потужного архіву.

Хочу привітати колег із завершенням складного, але такого цікавого періоду у житті нашого університету. Подякувати за витримку і терпіння, за новий досвід.  Цей семестр підтвердив потужний потенціал колективу, який у вкрай короткий термін перелаштувався на нову методику організації навчального процесу, і хоча нам було нелегко, ми справилися! Дуже б хотілося, щоб навчальний процес повернувся до свого ритму, бо всі ми розуміємо, що аудиторна робота є єдиною, найбільш ефективною в підготовці майбутнього лікаря, провізора, стоматолога. Одначе,  неоціненний досвід, набутий протягом цього семестру, підкреслює, що колектив ЗДМУ є згуртованим, високопрофесійним, потенційно здатним до будь - яких звершень. Ми не розгубимо цей досвід,  він стане підґрунтям організації навчального процесу в подальшому.

24.06.2020

Україна, 69035, м. Запоріжжя, проспект Маяковського, 26
Тел: (061)224-64-69, факс: (061)233-60-07, zsmu@zsmu.zp.ua
Відправити E-mail

Увага! Єдиним офіційним сайтом ЗДМУ є zsmu.edu.ua. За інформацію, надану від імені ЗДМУ на інших сайтах, університет відповідальності не несе.

Мапа сайту
| en | fr | es | hi | ar
Created by DIAMIR